Van stage tot tienjarig jubileum: ontdek het carrièrepad van Philip

Voor Philip was een leerrijke stage bij Van Dessel de eerste stap naar een veelbelovende carrière in de verzekeringssector. In zijn tienjarige loopbaan kreeg hij de kans om zich professioneel te ontwikkelen en schopte hij het van klantenbeheerder tot accountmanager. In deze blog lees je waarom hij zo graag deel uitmaakt van Van Dessel.

Leerrijke stage maakte indruk

Philip startte zijn carrière bij Van Dessel officieel in juli 2014, maar het eerste contact werd al enkele jaren eerder gelegd, tijdens zijn stage. Daar heeft hij warme herinneringen aan: “Ik kwam terecht in een groot kantoor met een familiale sfeer, waar ik met de verschillende facetten heb kunnen kennismaken die zich afspelen bij een verzekeringsmakelaar. Doordat ik bij collega’s op verschillende diensten mocht meelopen, had ik van elke functie een goed idee qua jobinhoud en zag ik ook hoeveel groeipotentieel er was”.

Vliegende start als klantenbeheerder

Philip solliciteerde na zijn studies dus meteen terug bij Van Dessel, maar er was toen helaas geen plekje vrij. Van Dessel bleef wel door zijn hoofd spoken: “Na twee jaar waagde ik terug mijn kans en met succes: na een gemoedelijke sollicitatie, mocht ik starten als klantenbeheerder voor particulieren en kleine ondernemingen.”

Philip herinnert zich zijn eerste dag nog goed: “Ik voelde me meteen thuis en werd op sleeptouw genomen door mijn collega’s. Ik kreeg intern een opleiding om de processen, programma’s en productkennis te leren kennen. Daarna mocht ik meteen zelfstandig aan de slag. Ik vond het heel fijn dat ik vanaf het begin dat vertrouwen kreeg.”

Zelf mijn carrière mogen vormgeven

Toen er een zestal jaar later een herschikking binnen een paar business units plaatsvond, kwam de vraag hoe Philip zijn carrière verder zag evolueren: “Ik heb toen aangegeven dat ik me graag verder wilde ontwikkelen bij een andere dienst. Bij Van Dessel hebben ze hier écht naar geluisterd en zo mocht ik starten als klantenbeheerder voor ondernemingen.”

Voor Philip verliep die overgang heel vlot: “ik kreeg een heel ander cliënteel en moest mijn productkennis bijschaven. Gelukkig werd ik voor die nieuwe rol klaargestoomd door Wim, onze coach voor nieuwe en bestaande collega’s. Die rol heb ik vier jaar met plezier op mij genomen.”

Switch naar commerciële functie

Tijdens de rustige coronaperiode hield Philip zich bezig met de optimalisatie van zijn klantendossiers. Zo ontdekte hij dat hij zich ook goed voelt in een commerciële functie. Toen hij aangaf dat hij de switch wilde maken naar accountmanager, werd hij daarin gesteund door Van Dessel en werd een voorbereidingstraject gestart.

Begin 2025 maakte hij dan de overstap: “Tot nu toe was het klantencontact louter telefonisch of per mail. Nu ga ik zelf de baan op om klanten te bezoeken. Wat ik vooral leuk vind, is dat klantentevredenheid steeds centraal staat: het draait niet om verkoop, maar we gaan altijd voor de beste oplossing voor onze klant.”

De tools gekregen om het waar te maken

Philip is duidelijk over waarom hij al tien jaar gelukkig aan de slag is bij Van Dessel: “Je bent geen nummertje, maar deel van de familie. Je best doen wordt hier dan ook opgemerkt én beloond. Ze geven je bovendien echt de tools en vaardigheden om het waar te maken en professioneel te groeien. Ik heb echt het gevoel dat ik hier de beste versie van mezelf kan zijn en daartoe ook alle kansen krijg.”

Wil jij net als Philip ook blijvend groeien in je carrière?  Solliciteer dan nu bij Van Dessel!

Heb je interesse in een job bij Van Dessel?

Laat van je horen via onderstaand formulier, wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!